<!–more–>Rozmaite terenowe gry dla pracowników są coraz bardziej popularne pośród firm o różnej wielkości. Właściciele tych firm dostrzegają bowiem spore zalety, które się odniesie po zorganizowaniu czegoś takiego. Przeprowadzona w odpowiedni sposób gra znacznie może polepszyć pracownicze relacje, a poza tym rozszerzyć kompetencje tak bardzo przydatne na dużej ilości stanowisk.
<br>
Jakiś czas temu z ogromnym rozmachem zorganizowana została przez znany koncern farmaceutyczny gra szkoleniowa dla pracowników, jaką wiele osób uznało za największą w Polsce. Mieli bowiem okazję w niej uczestniczyć praktycznie wszyscy pracownicy firmy, co dało 450 osób. Poza tym całość była pod opieką trzydziestu pięciu trenerów, którzy odpowiedzialni byli za prowadzenie zajęć z poszczególnymi zespołami.
<br>
Pewną część z tej grupy trenerów stanowiły osoby ze szkoleniowej firmy, lecz dużą część kadra z koncernu farmaceutycznego. Przyjechali oni wcześniej do hotelu, w którym wszystko było organizowane, i tam przeszli odpowiednie przeszkolenie. Dzięki temu bez większego problemu dawali sobie radę ze swoimi zadaniami.
<br>
Bardzo ważnym trenerem był sam Prezes Zarządu, który w życiu prywatnym jest doświadczonym alpinistą. Wykorzystał on swoje zainteresowania do tego, żeby na podstawie górskiej wyprawy dostarczyć pozostałym słuchaczom sporo przydatnej wiedzy w temacie kierowania zespołem ludzi, motywowania i rozwiązywania sporów. Było to nawiązanie do zagadnień pracy w zespole, tak bardzo potrzebnej w każdej firmie.
<br>
W czasie organizowanej gry uczestnicy zostali podzieleni na 25 grup, które przez określony okres czasu realizowały zaplanowane cele. Główną część wspomnianej gry stanowiły tak zwane społeczne eksperymenty, to znaczy nietypowe, wymagające odpowiedniego podejścia zadania, w jakich uczestniczący powinni się wykazać kreatywnością, komunikacją i zaufaniem.
<br>
Te eksperymenty kończone były dostarczeniem grupie specjalnych kart, z jakimi ta miała się dokładnie zaznajomić. Podczas analizy tych kart w rzeczywistości uczestnicy oceniali swoje własne poczynania nawiązaniu do pięciu podstawowych kompetencji, co pozwalało im na odniesienie się do swoich codziennych zajęć.